Tuesday 28 October 2008

Lat-blogg

Jag = lite latast i världen, så för att summera senaste tiden blir det FOTO-SPAM med några av höjdpunkterna.

Jidai-matsuri i Kyoto. Med samurajer, och kejsare, och andra tuffa japaner mitt i stan.




Nya utbytesstudenter! Några av våra favoriter, från vänster: Sasha, James, Ben. Och så Lisa.


Galen utekväll i Osaka för att fira vår nya Samoanska vän Tuas brors födelsedag. Ja, jag står bakom baren och är bartender. Hur jag hamnade där? Mycket bra fråga. Men jag stormtrivdes.


Samoansk krigsdans. Med samoaner, japaner och andra av blandad nationalitet. För det tyckte de samoanska männen var en bra idé sådär vid tre på natten. Tuas bror är killen i svart linne och färgglad hatt.

Ett av våra nya favoritställen: en detektivbar! Man får dra i en bok i bokhyllan för att öppna lönndörren och så finns där bakom ett dolt rum fullt av tuffa saker. Jag var självfallet helt till mig. Och var tillbaka nästa helg.


Lisas föräldrar är och hälsar på här i Japan (vilket är mycket trevligt, *host-hint-host*). I söndags var det Nara som skulle ses, och eftersom jag inte heller lyckats komma iväg dit än hängde jag på. Bland det tuffaste med Nara är en helt enorm bronsbuddha (Buddhans fingrar är ungefär i människostorlek) och alla tama hjortar/rådjur som vandrar omkring lite varstans i staden.
Så. Det blir nog allt för nu. Jag ska försöka blogga lite oftare, till exempel om hur det går i skolan, med bågskyttet, och den stundande vintern. Men det är ofta mycket snack och rätt lite verkstad vad gäller bloggandet. Sorry för det.

No comments: